Щоденник курсів

"Медіаосвіта та медіатворчість у позашкільній освіті"  

День І

"Сторіночка знайомств"

 Всім привіт! Будемо знайомитись! Я - Віра, і сьогодні у мене дуже цікавий та насичений день! Чому саме? Зараз дізнаєтесь... 

Свято первоцвітів - 2017 рік

 Я працюю у школі педагогом-організатором. Моє покликання - виховували підростаюче покоління в умовах сучасності. Щоби збагатити свій творчий досвід - мене направили на курси медіаосвіти. 

Звичайно тема мені знайома, але до кінця не вивчена мною... Перший день був насичений новими знайомствами та цікавою інформацієї з розділу медіаосвіти. 
Знайомство зі створенням блогу
Бутурліна Оксана Василівна, завідувач кафедри управління інформаційно-освітніми проектами ДОІППО, кандидат філософських наук, познайомила нас із розвитком медіа. Найбільше вразив вислів Н.Віннера "Якщо машина більш винахідлива ніж людина, то це вже надто кепсько". Зараз у світі всі змагаються за створення роботів зі штучним інтелектом. І тут хочеться наголосити на кількох питаннях: 1- робот, що виконує за тебе всю роботу, це звичайно добре, але що в цей момент робиш ти? 2- не можна дозволити роботам правили світом... 

Цікавою стала тема, що стосується залежності людини від медіа. Ми вже настільки звикли до цього, що без медіа неможливо уявити своє життя.

Коляда Ірина Григорівна, старший викладач кафедри управління інформаційно-освітніми проектами ДОІППО, куратор курсів "Методика викладання курсів медіаосвітнього спрямування у початковій школі", сьогодні відкрила для мене світ блогів. Багато чула по блоги, але сворити власний ніяк не доводилось.  Як виявилось, це дуже легко та цікаво. А ще корисно для роботи. До ведення блогів можна залучати колег, учнів чи окремо створені групи учасників. 

День, сповнений новими враженнями добігає кінця. Попедеру цікаві заняття та нові знання. Успіхів нам усім! 

 

День ІІ

"Сторіночка пізнання" 

Привіт шановний читачу! Другий день курсів цікавий та важливий  у здобутті знань та вмінь у сфері медіа-освіти.

Що на нас сьогодні чекає?

 Сьогодні ми говорили про особливості так званого  "покоління Z". Діти від народження мають інстинкт до робити з медіа засобами, вони постійно перебувають у медіа-просторі, медіаполі. Стосовно медіаполя, хочу поділиться невеличким відкриттям. На занятті Оксана Василівна провела з нашою групою цікаве практичне завдання - запропонували нам за створеною моделлю визначити своє медіаполе (вказати час, який ми витрачаємо протягом дня на інтернет ресурси, телебачення, радіомовлення, газети, соціальні мережі, тощо ). Чесно кажучи, результат мене вразив.

Моє медіаполе

Більшу частину доби я витрачаю свій особистий час саме на інтернет. Висновок - потрібно переглянути ситуацію перебування у медіапросторі, а саме позбутись залежності соціальних мереж.

Порівняння концепцій впровадження медіа-освіти в Україні

Розглядаючи моделі медіаосвіти ми познайомились із деякими концепціями: ідеоголічною, етичною, естетичною та іншими. Поетапно розглянули їх суть. На заняттях присутніми були різні форми роботи.

Об'єднавшись у групи ми провели аналіз та порівняння концепцій впровадження медіа-освіти в Україні.

Під час уроків у школі вчителю необхідний дидактичний матеріал для кращого пояснення навчального матеріалу та його кращого засвоєння учнями, адже дітям легше запам'ятати інформацію за допомоги зорового аналізатора. Позитивним прикладом дидактичного матеріалу є ментальна карта, що у перекладі означає "карта розуму", "інтелект-карта". З такими кармами нашу групу знайомила Пилипенко Ольга Володимирівна, методист кафедри управління інформаційно-освітніми проектами ДОІППО. У доступній  формі Ольга Володимирівна познайомила із позитивними якостями ментальної карти, перевагами її використання.

Ці знання тепер зможу використати під час підготовки до власних уроків метематики, зборів учнівського самоврядування чи навіть до виступу на нараді. Користь ментальної тарти у тому, що великий об'єм інформації можна представити у невеличкій схемі, де є основна ідея, розділи підідей. До кожного розділу можна внести тексти, ілюстрації, аудіофайли чи відеофайли.  Практикувались ми із програмним забезпеченням XMind. Хоча й існує багато інших, а ще можна створювати у режимі онлайн. 

Останнє заняття було по вдосконаленню власних блогів. Ірина Григорівна допомогла об'єднати блоги всіх колег, тепер ми зможемо активно спілкуватись та коментувати публікації один одного. Стосовно  блогів, то кожного дня зацікавлююсь все більше і більше. Навіть з'являються ідеї для створення блогів по поверненню до школи. Думаю ця практика буде корисною, особливо у роботі з учнівським самоврядуванням.

Сьогодні було отримано надзвичайно багато нової інформації. Залишилось "переварити" її, а ще створити власну ментальну карту "Моє бачення медіаосвіти", про що напишу пізніше. Насичений новими враженнями та ідеями день добігає кінця. Всім солодких снів! 

P.S. чекаю на коментарі до моїх записів.

 

День ІІІ

"Сторіночка робочих моментів" 


Вітаю! Сьогодні я трохи "прогуляла" курси, але з поважної причини. У школі проходив креатив-фест "Вони боролися за Гідність України", захід приурочений до Дня Гідності та Свободи, тому хочу трішки поділитися враженнями від цього дня.
Українці з давніх-давен славилися своєю непокірністю, незламним духом свободи і волелюбства. Саме почуття національної гідності та самоповаги не дозволяли українцям коритися ворогам, що неодноразово зазіхали на цілісність та суверенітет України.
Україна – це територія гідності й свободи. Не даремно датою свята обрали 21 листопада, адже саме у цей день патріоти нашої держави двічі змінювали хід історії.  
Український народ завжди поважав своїх захисників. Захищати свою Батьківщину вважалося в народі найпочеснішою справою, служити Україні — було справою честі і життя.
Ми вдячні нашим воїнам, які з почуттям гідності та патріотизму відстоюють ідеали свободи і демократії.
Саме такі захисники завітали до нас. Командир окремого взводу, випускник нашої школи - Макаревич Роман Борисович, та його товариш, сапер - Коміренко Андрій Олександрович.


Кожен клас підготував привітальний номер, зверталися зі словами вдячності до захисників.
Наші гості завітали також до кімнати бойовиї слави, де їх привітно зустріли та провели оглядову екскурсію учні 10-А класу, на чолі з класним керівником.
На завершення хочеться побажати, щоб кожен відчував гідність та свободу на рідній землі не лише у цей день, але й протягом усього життя, мирного неба та незламної віри! Слава Україні!

День IV
"Сторіночка нових вражень"
Привітик колеги! Думаю, що багато хто зі мною погодиться, назвавши час сьогоднішніх занять досить продуктивним та сповненим корисною інформацією. Обговорювали формування медіаграмотності та розвиток критичного мислення сучасного педагога та учня.
Інформаційна безпека
Цікавим було питання інформаційного тиску, медіа геноциду, інформаційної безпеки, про яку нам повідомила  Рижій Катерина Генадіївна, науковий співробітник кафедри управління інформаційно-освітніми проектами ДОІППО, координатор обласного експерименту з медіаосвіти, координатор обласних дитячих медіаконкурсів, куратор курсів "Медіаосвіта та медіатворчість у позашкільній освіті". Під час лекції я відкрила для себе багато нового, зрозуміла нарешті значення "фейку", "ботів", а також задумалась про безпеку своїх сторінок у соціальних мережах. Надійністть пароля перевірила за посиланням https://zillya.ua/check-password. Результат вказав на середню складність пароля і мені довелось покрутити свої думки на роздуми надійного.
Уважні слухачі
Багато часу відвели на обговорення маніпуляції авторитетами та маніпуляції в новинах, що зустрічається зараз по всім каналам телебачення. Світ медіа величезний і в ньому є "дві сторони медалі". Між  інформацією дуже важливо навчитись відрізняти правдиву та фейкову. Яскравий приклад нам продемонструвала Катерина Генадіївна, показавши одну і ту ж фотографію в різних виданнях та з різними заголовками.  Жахливо, на мою думку те, що заради високих рейтингів "професіонали своєї справи" йдуть на маніпуляції та обман людей... Розширила своє бачення про фейки на каналі StopFake.org. 
Абетка медіаризиків
В продовження теми медіаграмотності, Лисоколенко Тетяна Володимирівна, доцент кафедри філософії освіти, кандидат філософських наук дала нам таке поняття як "Абетка медіаризиків". Дуже зрозуміло були висвітлені теми розуміння, використання, комунікація та стратегія засобів масової інформації. Ми розглянули поняття кібербулінгу, грумінгу, реклами, відеоігор, селфі. Колеги наводили приклади ситуацій із власного життя. Ці питання наразі важливі у вихованні підростаючого покоління. 
Тетяна Володимирівна вчила нас працювати з медіатекстами, а саме техноголії "Контент аналізу" та "Аналізу змісту". Хочу відмітити, що це доволі таки емоційне завдання. Суть полягає в тому, що переглядаючи відеоряд потрібно наперед визначити завдання для учнів. Це концентруватиме їх увагу на перегляді та не дозволить пропустити важливе. Обираючи відеоряд, потрібно враховувати вікові особливості учнів. Цікаво те, що таку технологію можна використовувати на будь-якому уроці чи виховній годині. Повернувшись до школи, обов'язково спробую зі своїми учнями.
Перегляд фільму "Дилема"
Нам для прикладу продемонстрували відеоряд "Цирк Баттерфляй", після аналізу виконаних завдань для себе відмітила головну мету фільму - вірити в себе та свої сили. Немає різниці між людьми за статусом чи вірою чи фізіологічними можливостями. 

Ще розглядали технологію "Стоп-кадр". Цікавим було обговорення та припущення "...а що трапиться далі...". Ми з колегами висловлювали свої думки та робили певні висновки. Знайомство з даними технологіями дуже важливе, адже ми, вчителі, викладачі, пелагоги, маємо навчити наших вихованців мислити, аналізувати, робити власні висновки. Під великим враженням поверталась додому після занять. 
 Завтрашній день обіцяє бути неменш цікавим та насиченим. Всього найкращого!

День V
"Сторіночка творчості" 
Вітаю! Вітаю! Вітаю! Ранок почався із ароматного чаю в компанії привітних колег.
Чудовий початок дня
День занять був дійсно цікавим, творчим та натхненним.  Ми занурились з головою у тему фото та журналістики. Кузьменко Алла Миколаївна
, заступник директора з навчально-методичної роботи КПНЗ «ПДЮТ Центрально-Міського району» м.Кривий Ріг, керівник гуртка журналістики «Прес-центр «ТСН», член журі Всеукраїнських медіаконкурсів, познайомила нас зі своєю діяльністю, ділилась своїм досвідом. А коли сонечко  промінчиками проникло до нашої аудиторії - ми перейшли до практичного завдання. Вийшовши на подвір'я почали збирати фотоматеріал. Як ті бджілки-трудівниці шукали цікаві змістовні місця для створення хороших фото.
Повернувшись до аудиторії, Алла Миколаївна проаналізувала наші робити. Для себе я зробила певні висновки щодо фото. 
Так як ми неодноразово говорили про журналістику, то  практичне завдання включало в себе і створення газети. Ось що в мене вийшло!

 
Дякую за новий досвід!
Попереду вихідні - час не лише для відпочинку, а й для роздумів та упорядкування інформації, отриманої за перший тиждень курсів!
Бажаю гарних вихідних!



День VI
"Сторіночка нових відкриттів" 
Привітик всім! Новий тиждень несе нові відкриття та враження. Заняття сьогодні присвячені виключно веб-квестам.
Майстер клас провела Офіцінська Ірина Володимирівна, заступник директора з навчально-виховної роботи, учитель інформатики Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №114,Півфіналістка національної премії Global Teacher Prize Ukraine 2018, вчитель-експерт Microsoft (Microsoft Innovative Educator Expert 2018-2019).  
Наш дружній колектив поринув у світ веб-квестів - ми вчилися створювати нові проекти. Ірина Володимирівна досить доступно та зрозуміло пояснювала нам кроки створення квесту. Цікаві завдання та способи їх вирішення можна підібрати з будь-якого шкільного предмету. Головне запам'ятати схему: "Про квест" - "Завдання" - "Результати".
Зацікавили сервіси для створення завдань - в нагоді знадобився  "Google Диск". Зробила відкриття стосовно презентацій та таблиць в режимі онлайн.
Раніше ніколи не користувалась. (Хоча я не з кам'яного віку, та все ж не доводилось мати з ними справу). Створення пазлів привернуло увагу. Настільки все цікаво було нам, а учням точно це сподобається. Під час створення сторінки для відгуків та пропозицій, скористувались сервісом https://ru.padlet.com/.
Приємним було почитати поради від адміністраторів сайту, такий собі "гороскоп на понеділок"  =)
Інформації ми отримали досить багато і всього можливо не запам'ятати, але як педагог-організатор, для себе відмітила нову форму проведення квестів. Обов'язково  спробую провести зі своїми учнями під час зимових канікул.


День VII 
"Сторіночка настрою"
Доброго вечора всім! Ну і день сьогодні видався... Так би мовити день аналізу, день пізнання дитячого настрою через засоби медіа. Говорили про голос дітей в сучасному медіапросторі. Катерина Генадіївна демонструвала відео дітей шкільного віку, які передали свої внутрішні переживання, свій внутрішній світ через створення відеоряду.... І поки наша колега Оленочка здавала істит, ми переглядали роботи творчих дітей. Емоції набирали обертів. А й дійсно, не всі  підлітки готові в голос сказати про свої проблеми, а розкрити їх у відео, як показала практика, це ще й як можливо. Ми з колегами передивились та проаналізували декілька відео, як з позитивним фіналом так і не гативним. Важливо зрозуміти, що дитина хоче показати, на чому наголосити. Це в деякій мірі цікаво та й потрібно бути уважним до таких учнів, можливо їм необхідна наша допомога. Сама лекція пройшла "на одному диханні", дуже цікава. 
Далі з Оксаною Василівною говорили про створення проектів. Нас поділили на групи та дали завдання - створити власні проекти за переглянутими відео. Нашій групи випала дитяча аудиторія. Старались, як могли. Розробили творчо-пізнавальну програму для учні 5 класів. Метою було виховання морально-етичних якостей особистості, формування почуття колективізму, взаєморозуміння та взаємоповаги. Вказали на очікувані результати. Після обговорення проектів репетиція захисту вважаємо пройденою. Дякуємо викладачам за корисні поради. 


День VIII
"Сторіночка майстерності"
Привіт! Наші творчі здібності у медіа наберають обертів. Сьогодні надзвичайно творчий день. Ми з колегами завітали до дитячо-юнацького кіноцентру "Веснянка".
Зустріла нас привітна Світлана Михайлівна Кольцова - художній керівник дитячого кіноцентру "Веснянка", член журі Міжнародних та Всеукраїнських медіаконкурсів. І тут таке почалося... Ми об'єдналися у дві групи і почали творити. Знімати мультиплікаційний фільм здавалось робота кропітка і важка, але насправді це дуже цікаво.
Обговоривши ідею майбутнього мультика всі прийнялись до роботи:  малювали персонажів та реквізити, розфарбовували їх, складали сюжери та знімали. Дуже хочеться вже завтра побачити змонтований плід нашої роботи. Що за мультик - триматиму інтригу. Завтра все дізнаєтесь!  Вражень - море. Фото нижче все розкажуть.

Купа реквізитів. Головна красуня в короні
Творчий момент     
Створюємо героїв
Немов бджілки-трудівниці

Немає коментарів: